این مطالعه تحقیقات حاکمیت شرکت خانواده را با برجسته کردن نقش صندلی های هیئت مدیره در شکل گیری تصمیمات سرمایه گذاری تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) گسترش می دهد. ما استدلال می کنیم که بنگاه های خانوادگی با اعضای خانواده به عنوان صندلی های هیئت مدیره (به عنوان مثال صندلی های خانواده) سرمایه گذاری تحقیق و توسعه بیشتری نسبت به بنگاههای خانوادگی بدون صندلی های خانوادگی انجام می دهند ، زیرا صندلی های خانواده صاحبان خانواده را قادر می سازد تا کنترل مستقیم بر بنگاه ها داشته باشند و این صاحبان را نسبت به ضرر احتمالی کمتر نگران می کنند. ثروت اجتماعی – حرکتی ما دو شرط مرزی – دید عموم از صاحبان خانواده و میزان رشد فروش نسبت به سطح آرزو اجتماعی را شناسایی می کنیم – که تأثیر صندلی های خانواده را بر شدت تحقیق و توسعه شکل می دهد. یافته های ما از ۱۴۷۱ شرکت کنترل شده خانواده چینی از استدلال های نظری ما حمایت می کند.