سیستم های اطلاعات بازاریابی (MKIS) سیستم های پشتیبانی از تصمیم گیری هستند که در تصمیمات خاص بازاریابی هدفمند هستند. یکی از گسترده ترین مدلهای MKIS که جهان تصمیمات بازاریابی را به چهار حوزه تقسیم کرده و این حوزه ها را به یکدیگر و سایر فعالیتهای بازاریابی پیوند می دهد. متأسفانه ، راهنمایی های کمی در مورد ساخت MKIS خاص وجود دارد که با هدف مشکلات موجود در این حوزه ها و یا ساخت MKIS یکپارچه که دامنه ها را در بر می گیرد. این مقاله از استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) به عنوان ژنراتور DSS برای ساخت MKIS حمایت می کند. مقاله توانایی های فنی GIS را مرور می کند و نشان می دهد که چگونه این قابلیت ها با عناصر پذیرفته شده MKIS مطابقت دارد. ما می بینیم که یک مزیت منحصر به فرد از GIS نسبت به سایر فن آوری های MKIS ، توانایی آن در ادغام اطلاعات از منابع متفاوت و پوشاندن دامنه های تصمیم گیری چندگانه در هنگام تصمیم گیری واحد نیاز به این توانایی دارد. مقاله سپس با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر منابع تصمیم گیری و چهار عنصر ترکیب بازاریابی برای ارائه یک دستور کار تحقیقاتی برای افزایش درک ما از GIS به عنوان یک فناوری MKIS.