در این مقاله مشارکت ذینفعان در پایداری پایدار در زمینه megaprojects ، که نمایانگر یک موقعیت شدید با عدم اطمینان و پیچیدگی ذاتی است ، مورد بررسی قرار می گیرد. از طریق مفهوم محیط ، بازاریابی پروژه سالهاست که تنوع بازیگران ، ماهیت ناهمگن و تعامل های متعدد آنها را مورد مطالعه قرار داده است ، اما بدون اینکه واقعاً به مسئله پایداری بپردازد. به عنوان بخشی از تعامل سه ساله با یک شرکت تأمین کننده راه آهن ، این تحقیق بر اساس سه مطالعه موردی از پروژه های راه آهن شهری در فرانسه است. تئوری بازیگر شبکه به عنوان تئوری روش استفاده شد. یافته ها حاکی است که تنظیمات نمایندگی برای پایداری شامل عامل های غیر تجاری و همچنین مجموعه های ترکیبی و آینده است. ما ذینفعان را با توجه به نقشی که در پایداری سنجه ایفا می کنند متمایز می کنیم: مروج ، مترجمان و اهداف. این مطالعه مفهوم محیط را از طریق تمایز بین بازیگران سرزمین ، محیط و شبکه پروژه غنی می کند. ما ایده مفهوم پایداری را پیشنهاد می کنیم تا (۱) نمای پویا از سهامداران در پروژه و بازاریابی صنعتی و (۲) چشم انداز پروژه محور از پایداری در بازارهای تجاری را ارائه دهد. پیامدهای نظریه و عمل برای تقویت تحقیقات آینده در این زمینه ارائه شده است.