اینترنت در دو دهه گذشته ماهیت خرید را تغییر داده است که از گسترش سایتهای تجارت الکترونیکی حمایت کرده و بنابراین خرید به سمت خرید الکترونیکی تغییر کرده است. همچنین ، مشتریان از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد محصولات ترجیحی با بهترین گزینه ها قیمت استفاده می کنند ، زیرا رسانه های اجتماعی صدای خریداران را فراهم می کند و آنها را در تعامل و اشتراک نظر خود در سراسر جهان تسهیل می کند. علاوه بر این ، رسانه های اجتماعی به طور گسترده پلت فرم تجارت الکترونیکی اتخاذ شده است. اگرچه ، بازاریابی رسانه های اجتماعی پذیرش گسترده ای در تجارت ، به ویژه در تجارت الکترونیکی کسب کرده است ، در ادبیات موجود هیچ مقیاسی برای سنجش فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی درک شده (SMMA) در زمینه تجارت الکترونیکی وجود ندارد. بنابراین ، این مطالعه با استفاده از مقیاس ۱۵ ماده ای پنج بعدی برای اندازه گیری SMMA درک شده تجارت الکترونیکی بر اساس ادبیات موجود در زمینه تجارت الکترونیکی و بازاریابی رسانه های اجتماعی و پنج مطالعه مختلف انجام شده در این تحقیق تدوین و اعتبار دارد. مقیاس ویژگیهای روان سنجی جامع را نشان می دهد که نتایج حاصل از بررسی های اعتبار و اعتبار متنوع است. مشخص شد که درک SMMA تأثیر مثبتی بر قصد خرید و ارزش برند دارد. که اعتبار اسمی مقیاس توسعه یافته را تأیید می کند. مقیاس جدید پیامدهای نظری و مدیریتی را به همراه راه های تحقیق آینده ارائه می دهد.