در کنار جهانی سازی سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) ، جهانگردی به عنوان اولین و بزرگترین صنعت بین المللی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. مسلماً ، انتخاب مقصد سرمایه گذاری در سطح کلان ملی مورد مطالعه گسترده قرار گرفته است ، در حالی که ، تصمیم گیری در مورد مکان خرد عمدتاً مورد غفلت واقع شده است. این مقاله با هدف برجسته کردن سرمایه گذاری بین المللی در پارک های موضوعی (IITP) در چین ، با پررنگ کردن سرمایه گذاری بین المللی در پارک های موضوعی ، این شکاف را پر کرده است. به منظور درک رفتار سرمایه گذاری گردشگری خارجی در چین ، مقاله IITP را با استفاده از الگوی مکانی و مکانیسم تصمیم گیری از دهه ۱۹۹۰ مورد تحلیل قرار داد. این نتایج نه تنها زمینه و وضعیت IITP را در چین ، که بزرگترین بازار گردشگری است ، نشان می دهد ، بلکه اساساً ، سرمایه گذاران و ذینفعان محلی را نیز در درک مکانیسم تصمیم گیری برای انتخاب مکان خرد از IITP سود می برد. علاوه بر این ، این مقاله بر اساس تحلیل سلسله مراتبی در مکانیزم تصمیم گیری ، درک کاملی از نقشهای اقتصادی را ارائه می دهد ، که یک دیدگاه ابتکاری برای مطالعه IITP ارائه می دهد. در محیط های ملی یکسان ، عوامل سطح استان برای جذب سرمایه گذاری بین المللی گردشگری نسبت به سطح شهر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.