در این مقاله ساختار رقابتی خرده فروشی رستوران ها با تهیه و آزمایش یک چارچوب مفهومی که ترکیبی از تئوری اقتصاد تولید خانگی با تحقیق در زمینه حمایت از خرده فروشی های هتونیک و سودمند است ، بررسی شده است. نتایج به طور کلی از این مفهوم سازی پشتیبانی می کند. این مطالعه از سه طریق به ادبیات کمک می کند. اول ، تئوری اقتصاد خانگی دلیل منطقی نظری را برای مطالعه ارتباطات جمعیت شناختی انگیزه های حمایت از خرده فروشی در مقابل سودمند خرده فروشی فراهم می کند. دوم ، این مطالعه همچنین شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد انگیزه های سودمند مبتنی بر تحقیق در مورد اقتصاد خانگی با تحقیق در مورد انگیزه های حامی هودونیک می تواند به طرز معناداری تکمیل شود. سرانجام ، این تحقیق با بررسی تجربی نقش متغیرهای ترکیبی بازاریابی خرده‌فروشی در خرده فروشی رستوران ، به ادبیات مربوط به حمایت از رستوران که در اقتصاد خانوار ریشه دارد ، اضافه کرده است.