اقدامات مدیریت زیست محیطی در شرکت های کوچک و متوسط ​​به عنوان ابزاری استراتژیک تلقی می شود. در این مقاله به طور سیستماتیک مدیریت محیط زیست در شرکت های کوچک و متوسط ​​، با تمرکز بر تولید و زنجیره تأمین تجزیه و تحلیل می شود. با وجود تکرار مضامین تولید و زنجیره تأمین در ادبیات مدیریت محیط زیست کوچک و متوسط ​​، تحلیل عمیق تر و منظم تر این مضامین ضروری است. از طریق مرور ادبیات منظم ، ۶۸ مقاله برای شناسایی و توصیف اصلی طرحهای اصلی مدیریت زیست محیطی در زمینه تولید و زنجیره تأمین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در ابتدا ، این تحقیق رویکردهایی را تعریف و توصیف طرح های مدیریت زیست محیطی در شرکت های کوچک و متوسط. در مرحله دوم ، بررسی ادبیات به توصیف رویکردهای مرتبط با مضامین زنجیره تولید و تأمین در مورد مدیریت محیط زیست اجازه می دهد. در این تحقیق مشخص شده است که شرکت های کوچک و متوسط ​​، در فرآیندهای تولید و زنجیره تأمین خود ، باید فراتر از اقدامات اجباری که دولت ها در خصوص مدیریت محیط زیست وضع کرده اند ، فراتر روند. علاوه بر این ، خواسته های زیست محیطی شرکت های بزرگ ممکن است از طریق همکاری ، افزایش دانش و توسعه رفتار مسئولانه به ادغام شیوه های مدیریت زیست محیطی در شرکت های کوچک و متوسط ​​منجر شود. در این مقاله نتیجه گیری می شود که دستیابی به الزامات زیست محیطی وضع شده توسط دولت ها و شرکت های بزرگ مرتبط با تولید محیط زیست و ابتکارات زنجیره تأمین موجب توسعه مدیریت زیست محیطی در شرکت های کوچک و متوسط ​​می شود.