این مقاله یافته های یک تحقیق را به چالش هایی که دانشگاهیان بازاریابی ایالات متحده در نظارت بر پایان نامه های کارشناسی ارشد با آن روبرو هستند ، گزارش می دهد. یافته های مصاحبه های نیمه ساختار یافته با سرپرستان ۱۰ دانشگاه انگلستان با استفاده از عناصر Biggs (1989) 3P و Astin’s (1970) I-E-O چارچوب های مفهومی آموزش و یادگیری طبقه بندی می شوند. به طور خاص ، مطالعه به چالش هایی که سرپرستان با روند پایان نامه درک می کنند و این که آیا آنها وابسته به متن هستند (مربوط به ویژگی های دانشجویی یا عوامل موقعیتی / نهادی) یا وابسته به فرایند است – مربوط به عوامل رویه پایان نامه و عوامل تعاملی و سرپرست – دانشجو است. عوامل. هدف اصلی ارزیابی این مسئله است که حداقل در کوتاه مدت چالش ها برای راه حلها و کاهشها قابل تحمل است. علاوه بر این ، یافته ها با ادبیات مقایسه می شوند تا مشخص شود که آیا مشترکات یا تفاوت های منحصر به فردی بین کسانی که نظارت بر پایان نامه های بازاریابی و کسانی که از سایر رشته ها هستند نظارت می کنند و راه حل هایی را پیشنهاد می دهند. در حالی که عواملی نهادی مانند تلاش برای استخدام دانشجویان پردرآمد بیشتر با دانشجویان بین المللی و سیاست حفظ مدرک کارشناسی ارشد برای یک سال ممکن است تغییر در کوتاه مدت دشوار باشد ، اما فرصت های دیگری برای بهبود تجربه پایان نامه برای هر دو ناظر وجود دارد. و دانش آموزان