این مطالعه به بررسی عوامل مؤثر بر زمان و سرعت بین المللی شدن ، با استفاده از داده های گزارش های سالانه شرکت ها ، وب سایت ها و رسانه ها از ۲۳ بانک برتر آفریقا ، در دوره زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ می پردازد. یافته ها حاکی است که زمان ورود تحت تأثیر قرار دارد ساختار مالکیت یک شرکت و تجربه و تنوع اعضای هیئت مدیره. این یافته ها همچنین سه عامل را افزایش می دهد که سرعت بین المللی سازی را افزایش می دهد: ۱) یادگیری از مشاهده روندهای در صنعت بانکی ، گسترش قابلیت های سازمانی برای کشف بازارهای جدید و بهره برداری از این قابلیت ها برای سرمایه گذاری در فرصتهای مشخص. (۲) پیروی از دیار آفریقا به طور خاص در کشورهای توسعه یافته؛ و (۳) به دست آوردن دارایی از سایر بانکها و همچنین ورود به اتحادهای استراتژیک با شرکای خارجی. بین المللی شدن بانک های آفریقایی شباهت ها اما تفاوت های اساسی با چند ملیتی کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور را نشان می دهد. پیامدهای نظری این یافته ها همراه با جهت های تحقیق آینده است.