این مطالعه به معرفی رویکرد نظری و روش شناختی گفتمان فرهنگی Carbaugh (2007) برای پیشبرد برنامه تحقیق در روابط عمومی سیاسی می پردازد. من بحث می کنم که چگونه CuDA ، به عنوان یک پسوند از نگاری نگاری ارتباطات (EoC) ، سرنخ هایی برای موفقیت غیر منتظره در مبارزات انتخاباتی فراهم می کند. با استفاده از انتخابات نمایندگان مجلس هنگ کنگ در سال ۲۰۱۶ ، به عنوان نمونه ای تجربی ، بحث شده ترین پست های فیس بوک یک نامزد انتخابات و ۶۸۰۰ نظر آنلاین از جانب مردم مورد مطالعه قرار می گیرد. من معانی فرهنگی و اجتماعی را که مورد استفاده قرار می گیرند شناسایی می کنم و می توان برای شرکت در بوم های انتخاباتی عمومی به کار برد. این مطالعه نشان می دهد که قطب های مهم گفتمان مسکن و رابطه ، مردم شبکه را به بوم سامان می دهند. با توجه به چرخش فرهنگی و اجتماعی ادبیات ، این مطالعه تئوریزه کردن روابط عمومی سیاسی را در عمل مطرح می کند. ارزیابی رویکردهای مختلف گفتمان نیز زمینه را از نظر روش شناختی به جلو سوق می دهد.