نشان داده شده است که نشانه های محیطی ، مانند رنگ مواد غذایی و ظروف غذا ، بر مصرف مواد غذایی و نوشیدنی در جمعیت بزرگسال تأثیر می گذارد. این اثبات مطالعه مفهومی بررسی کرده است که آیا می توان از رنگ صفحه به عنوان راهکاری برای کاهش مصرف میان وعده های چگالی انرژی بالا (HED) و افزایش مصرف تنقلات با چگالی انرژی کم (LED) در کودکان پیش دبستانی استفاده کرد. در یک طرح بین و درون آزمودنی ها ، کودکان به طور تصادفی به گروه کنترل (پیام رنگی) یا گروه مداخله (دریافت پیام رنگی: قرمز = توقف ، سبز = برو) اختصاص داده شدند و سه بار در میان مهد ها یک میان وعده در مهد کودک فراهم کردند. در صفحات رنگی متفاوت (قرمز ، سبز ، سفید) ، برای هر نوع میان وعده (HED ، LED). میان وعده ، ترجیح رنگ ، ارتباط رنگ و آنتروپومتریک برای هر کودک ثبت شد. نتایج نشان داد که هیچ تأثیر گروه (کنترل در مقابل مداخله) بر HED (p = 04040) و مصرف LED (0/755 = p) وجود ندارد. هیچ تاثیری از رنگ صفحه روی HED (p = 0.147) یا مصرف میان وعده LED (505/0 = p) مشهود نبود. صفحات قرمز و سبز برای مقایسه رنگی و کروماتیک در مقایسه با کروماتیک نشان داد که اثر معنی داری صفحه کرومی بر ورودی های HED (P = 0.0503) و LED (347/0 = p) وجود ندارد. با وجود مداخله یادگیری مختصر ، استفاده از رنگ بشقاب در مطالعه حاضر یک راهکار ناکارآمد برای کنترل مصرف غذای میان وعده در کودکان در سن پیش دبستانی است. در عوض ، ما پیشنهاد می کنیم که مصرف مواد غذایی در کودکان خردسال به بهترین وجه با توجه به اندازه ، چگالی انرژی و ویژگی های رفتار غذایی پیش بینی شود.