ظهور تجارت اجتماعی ، هم در مشاغل و هم برای مصرف کنندگان تغییرات اساسی ایجاد کرده است. از این رو ، درک رفتار مصرف کننده در چارچوب تجارت اجتماعی برای شرکت هایی که هدف آنها تأثیرگذاری بهتر بر مصرف کنندگان و مهار قدرت روابط اجتماعی آنها است ، بسیار مهم و حیاتی است. با توجه به اینکه تحقیقات در مورد این موضوع جدید و عمدتاً قطعه قطعه شده است ، ارزیابی نظریه ای که مورد بررسی قرار گرفته است و از طریق بررسی ساختار یافته ادبیات ، بینش های معناداری به دست می آورد ، از نظر تئوری اهمیت خواهد داشت. در این مطالعه ، ما یک بررسی منظم از مطالعات تجارت اجتماعی را برای توضیح نحوه رفتار مصرف کنندگان در سایت های شبکه های اجتماعی انجام می دهیم. ما این مطالعات را طبقه بندی می کنیم ، در مورد تئوری های قابل توجه بحث می کنیم و روشهای مهم تحقیق را شناسایی می کنیم. از همه مهمتر ، ما بر روی مدل محرک- ارگانیسم-پاسخ و فرایند تصمیم گیری مصرف کننده پنج مرحله ای ترسیم می کنیم تا یک چارچوب یکپارچه برای درک رفتار مصرف کننده در این زمینه ارائه دهیم. ما معتقدیم که این چارچوب می تواند مبنای مفیدی برای تحقیقات آینده تجارت اجتماعی ایجاد کند.