رفتار مصرف کننده متمرکز به رفتار خرید که شامل فداکاری به نفع دیگران یا جامعه است ، اشاره دارد. این پژوهش ، همکاری روانشناسی اجتماعی کلاسیک را در مورد کمک و تحقیق در مورد قضاوت و ادبیات تصمیم گیری در مورد عواملی که باعث ایجاد تحریف بهینه تصمیم می شوند ، می کند. این تحقیقات انواع بیشماری از انگیزه های ناشی از رفتارهای اجتماعی ، از جمله پاداش های بیرونی ، مزایای شهرت ، پیگیری لذت و جلوگیری از پریشانی را برجسته می کند. در این مقاله ، ما یافته های اخیر در این زمینه را مرور می کنیم و دو موضوع در حال ظهور را مورد بحث قرار می دهیم: اولاً ، اینکه مصرف کنندگان چگونه خود و دیگران را که رفتارهای اجتماعی قضاوت می کنند قضاوت می کنند و دوم ، چگونه مصرف کنندگان با خیریه به مشارکتهای شرکت پاسخ می دهند.