این مطالعه به بررسی چگونگی ایجاد انگیزه های مختلف سه نوع میزبانی وب می پردازد: چیدمان وب سنتی ، اتاق دهی به وسایل همراه و وسایل چند منظوره. در این آزمون از تئوری های پردازش اطلاعات و کاهش عدم اطمینان و fsQCA و روش های تجزیه و تحلیل تبعیض آمیز استفاده شده است. داده های به دست آمده از نمونه راحتی حاصل از نظرسنجی های شخصی و آنلاین. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل تبعیض آمیز نشان دهنده تأثیر معنادار دستیابی به اطلاعات در توضیح کلیه رفتارها ، و جهت گیری مقایسه قیمت و توانمندسازی برای رفتارهای مرتبط با موبایل است. یافته های fsQCA تنظیمات انگیزشی مختلفی را برای هر یک از رفتارهای پوششی نشان می دهد. تقریباً در همه ، هر دو انگیزه پردازش اطلاعات و انگیزه های کاهش عدم اطمینان وجود دارند که از اهمیت نظریه های اساسی در توضیح webrooming پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ، توانمندسازی در رفتارهایی که استفاده از دستگاه تلفن همراه همیشه در آن حضور دارد ، اهمیت بیشتری می یابد. این مطالعه بدنه تئوریک سازه webrooming را غنی می کند و نتایج می تواند مدیران بازاریابی و چند کاناله را در تهیه استراتژی های متمایز که آدرس وب سایت مصرف کنندگان است راهنمایی کند.