مردم در سراسر جهان عمدتاً با فناوری وب ۲٫۰ و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی درگیر و متصل هستند. با همین اشاره ، مشاغل شروع به جستجوی فن آوری هایی به عنوان مکانیسم های مؤثر برای تعامل بیشتر با مشتریان می کنند. به همین ترتیب ، موضوعات مرتبط با بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز مورد توجه آکادمی ها و محققان قرار گرفته است تا درک فعلی درباره چنین پدیده هایی را در حوزه بازاریابی گسترش دهند. بر این اساس ، هدف اصلی این مطالعه بررسی و مرور سیستماتیک مطالعات فعلی است که در حوزه مرتبط با رسانه های اجتماعی و بازاریابی انجام شده است. محققان با بررسی حدود ۱۴۴ مقاله ، توانستند مروری بر مضامین اصلی و روندهای تحت پوشش ادبیات مربوطه از جمله نقش رسانه های اجتماعی در تبلیغات ، کلمه الکترونیکی دهان ، مدیریت ارتباط با مشتریان و برندهای بنگاه ارائه دهند. و عملکرد. در این بررسی ، متداول ترین رویکردهای پژوهشی اتخاذ شده برای بررسی موضوعات مرتبط با بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بحث های بعدی همچنین به شرح توضیح در مورد محدودیت های بررسی فعلی و دستورالعمل هایی که باید توسط مطالعات آینده بررسی شود ، معرفی شده است.