ما با تمرکز روی خوانایی گزارش های سالانه ، ناهمگونی راهبردهای گزارش دهی را در شرکتهای خانوادگی بررسی می کنیم. با اتخاذ چشم انداز ثروت اجتماعی – حرکتی ، ما سه پیشینه مربوط به خانواده از قابلیت خواندن گزارش سالانه در حسابداری و ادبیات مشاغل خانوادگی را معرفی می کنیم: قدرت خانواده ، همپوشانی بین خانواده و نام شرکت و مرحله نسل. یافته های ما ، بر اساس تجزیه و تحلیل متنی ۲۸۸ گزارش سالانه از شرکت های خانوادگی فهرست شده ایتالیایی ، نشان می دهد که خوانایی گزارش سالانه در سطوح بالاتر از قدرت خانواده افزایش می یابد ، در مراحل بعدی تولید ، کاهش می یابد ، و هنگامی که شرکت نام خانوادگی را حمل می کند.