ذهنیت ها یا نظریه های ضمنی اعتقادی است که مردم نسبت به ماهیت ویژگی های انسانی دارند. در این مقاله نظریه و تحقیقات ذهنیت در حوزه رفتار مصرف کننده اعمال می شود. به طور خاص ، ما پیشنهاد می کنیم که چگونه یک ذهنیت ثابت یا رشد ممکن است ترجیحات محصول مصرف کننده ، پذیرش پسوندهای برند ، بازیابی اعتماد به دنبال خرابی محصولات و همچنین اثربخشی تبلیغات و مبارزات بازاریابی را شکل دهد. ما استدلال می کنیم که افراد با طرز فکر ثابت به احتمال زیاد به دنبال محصولات و مارک های متناسب با اهداف خود هستند تا چهره خود را خنثی کنند و ویژگی های مثبت خود را به نمایش بگذارند ، در حالی که افرادی با طرز فکر رشد به دنبال محصولاتی می گردند که به آنها کمک می کند تا اهداف خود را بهبود بخشند و چیزهای جدید یاد بگیر. بنابراین ، محصولات و مارکها ممکن است عملکردهای مهم تقویت خود را تقویت کنند – مصرف کنندگان را ترغیب به تقویت یا گسترش جنبه های اصلی هویت خود می کنند. ما همچنین پیشنهاد می کنیم که مارک ها و شرکت ها می توانند یک طرز فکر ثابت یا رشد را طراحی کنند. به نوبه خود ، این ذهنیت های سازمانی باید انتظارات مصرف کنندگان و روابط با محصولات ، مارک ها و شرکت ها را شکل دهد.