زمینه
افزایش مراجعه به بخش های اورژانس (ED) به سرانه ، همراه با افزایش جمعیت و محدودیت های مداوم بودجه در سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا ، پیشرفت های مستمر را برای اطمینان از ایمن ماندن بیماران و ادامه مراقبت های با کیفیت بالا انجام می دهد. پرداختن به رضایت شغلی پرستاران از راه های مقرون به صرفه در جهت افزایش ایمنی و کیفیت مراقبت های بیمارستانی است.
مواد و روش ها
به منظور تعیین وسعت ادبیات رضایت شغلی و شناسایی عوامل تاثیر گذار بر رضایت شغلی پرستاران ، یک مرور ادبی از حوزه انجام شد.
نتایج و بحث
با بررسی ۱۶۱ مقاله ژورنالی ۳۴ مقاله حاوی معیارهای ورود به مطالعه ، که در تحلیل نهایی گنجانده شده بود ، نشان داد. ده عامل غالب وجود دارد که اجازه مداخلات در محل کار را داده اند ، از جمله شش مورد که به توافق نرسیده اند. ده عامل در قالب یک مدل عملی برای اجرا بر اساس نظریه دو عاملی هرزبرگ و نظریه سلسله مراتب نیازها ارائه شده است.
نتیجه
این مدل به رهبران مراقبت های بهداشتی می آموزد که چگونه عملکردانه رضایت شغلی ویژه پرستاران ED را درک کنند. این اطلاعات به نوبه خود می تواند برای طراحی مداخلات افزایش رضایت شغلی ضمن حفظ ایمنی و کیفیت مراقبت مورد استفاده قرار گیرد.