ابزارهای بازاریابی تجربی و تجربیات خارق العاده ای که ارائه می دهند یکی از قوی ترین ابزارهای برندسازی در B2C است. از جمله بعنوان جهان های تجاری ، آنها همچنین در عمل بازاریابی B2B وجود دارند ، اما فقط از دیدگاه برندهای تجاری B2B توجه محدودی را به خود جلب کرده اند. تفاوت بین مارک تجاری B2C و B2B سؤالاتی را درمورد اینکه چرا شرکتهای B2B در دنیای برند فعالیت می کنند ، از چه چیزی تشکیل می شود ، ماهیت آنها و چگونگی تجربه آنها وجود دارد. ما روی ۳۷ نمونه مصاحبه متخصص ، غنی و جامع ساخته شده است که شامل دیدگاه شرکتهای عامل ، بازدید کنندگان مشاغل و طراحان نمایشگاه می باشد. ما می دانیم که دنیای مارک B2B از لحاظ جنبه های مختلف با معادل B2C آنها متفاوت است ، اما آنها از تکنیک های مشابه تجربی استفاده می کنند. انگیزه های شرکت های عامل بر ارائه تجربیات محصول زنده برای تبیین محصولات پیچیده و ایجاد آگاهی از محصول متمرکز شده اند. بازدید کنندگان B2B انتظار عملکردهای بیشتری نسبت به مزایای هیدونیک دارند و این بازدید باید از آنها در فعالیتهای تجاری خود پشتیبانی کند. ویژگی های تجربیات چشم انداز و درک عملی بین بازدید کننده ، کارمندان برند و محیط فیزیکی در هسته اصلی چگونگی ایجاد تجربیات جهانی برند B2B است. تحقیقات ما نقش مهم و ماهیت جهانی مارک های B2B را به عنوان “کارت ویزیت” سه بعدی ، که در آن روابط آغاز و ساخته می شود ، برجسته می کند.