از زمان تصور آن ، ترکیب بازاریابی کیت ابزار بازاریابی برای موفقیت بوده است. برنامه بازاریابی یک شرکت اساساً شامل ۴ Ps از مجموعه ابزار بازاریابی است که پزشکان و دانشگاهیان وظایف یک بازاریاب را در محصول ، مکان ، قیمت و تبلیغات تقسیم می کنند. با این حال ، یک دهه از تحقیقات مبتنی بر شرکت نشان می دهد که زمان آن است که با تمرکز بر روی موضوعات استراتژیک کلیدی که شرکت ها و بازاریاب ها در بازارهای دیجیتالی شده در حال تحول سریع با آن روبرو هستند ، ماشین بازاریابی را بازسازی کنند. اگر بازاریابی به روشی برای انجام تجارت تبدیل شود تا صرفاً یکی از چندین کارکرد سازمانی ، بازاریابان باید بدانند که کیت ابزار بازاریابی میکس واقعاً عملی برای موفقیت است ، همانطور که یک موتور و چرخ ها برای ناوبری موفق یک خودرو ضروری هستند. فقط بعد از اینکه ما به عنوان بازاریاب ، بازاریابی را به عنوان یک دستگاه بزرگتر از تنها ۴ Ps تشخیص داده و مفهوم سازی کنیم ، می توانیم جهت گیری از بازار را به عنوان پیشگام فکر استراتژیک به ارمغان بیاوریم.