زیرساختهای حمل و نقل عمومی برای توسعه شهر ، بهبود دسترسی و امکان دسترسی افراد به فعالیتها ، اجازه سفر با حالتهای سازگار با محیط زیست و همچنین ایجاد منافع اقتصادی ضروری است. این مطالعه به بررسی تأثیر دسترسی حمل و نقل عمومی به توسعه ، بررسی تغییرات در قیمت مسکن و استفاده از الگوی هادونیک می پردازد. راه آهن سبک Docklands لندن (DLR) به عنوان یک مطالعه موردی انتخاب شده است. این یافته ها نشان می دهد که خواص مسکونی در حوضه ایستگاه های شاخه های جنوب شرقی و شمالی DLR دارای حق بیمه به ترتیب ۰٫۳۵۲٪ و ۰٫۰۹۳٪ در نزدیکی ۱۰۰ متر با یک ایستگاه هستند. با ارزیابی متغیرهای فراگیر ، مشخص می شود که ارزش مسکن نیز با توجه به ویژگی های خاص مالکیت و محله ، به ویژه تصرف املاک تعیین می شود. افزایش ارزش مسکن شناسایی شده حاکی از آن است که تأمین حمل و نقل عمومی خوب در سیاست گذاری بسیار مهم است ، به ویژه در مناطقی که دسترسی به حمل و نقل عمومی ضعیف ندارند. علاوه بر این ، از آنجا که سرمایه گذاری حمل و نقل تا حدی در پروژه های مسکن سرمایه گذاری می شود ، ما پیشنهاد می کنیم که سرمایه گذاری زیرساخت حمل و نقل آینده و توسعه مسکن باید در چارچوبی از سیاست های جذب ارزش تنظیم شود.