در زمینه توجه بیشتر مشتریان بیشتر و وابستگی فزاینده شرکتها به تأمین کنندگان خارجی ، تحقیقات اخیر اهمیت اهمیت خرید و بازاریابی را مورد توجه قرار داده است. با این حال ، توسعه نظری و تجربی بیشتر هنوز هم بسیار مورد نیاز است. با استفاده از تئوری پردازش اطلاعات ، ما مدلی را ارائه می دهیم که تجزیه و تحلیل جدیدی در مؤلفه های ادغام عملکردی ارائه می دهد و توضیح می دهد که چگونه تعامل بین آنها سرعت توسعه محصول جدید (NPD) را تسریع می کند. این مدل بر روی ۱۴۱ شرکت اسپانیایی با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) مورد آزمایش قرار گرفت. این مطالعه چندین مورد را شامل می شود: شواهد تجربی از مزایای ادغام خرید – بازاریابی ارائه می کند. این سه مؤلفه خود را شناسایی می کند: اطلاعات مشترک در مورد خرید ، اطلاعات مشترک در مورد بازاریابی ، و تراز تصمیم گیری ها ، و از میانجیگری کامل تصمیمات تراز شده در مورد تأثیر اطلاعات مشترک در سرعت در NPD پرده می برد. علاوه بر این ، به حل عدم اجماع در مفهوم سازی ادغام عملکردی که توسط ادبیات گزارش شده است ، کمک می کند.