پژوهش حاضر با هدف آشکار کردن اختلاف احتمالی بین آستانه انصاف و ارزیابی انصاف انجام شده است. از آستانه انصاف برای نشان دادن نقطه ای که تصمیم گیری برای خرید مثبت می شود استفاده می شود. ارزیابی منصفانه به قضاوت انصاف قیمت و خدمات منصفانه مربوط به مصرف کننده اشاره دارد. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که ارزیابی انصاف هم بر تصمیم خرید و هم در مورد ارزش پولی یک معامله خاص تأثیر می گذارد. بنابراین ، سطح آستانه انصاف ممکن است از نظر تجربی از طریق سطح مشاهده شده از مخارج تقریب یابد. با این حال ، این آستانه ها لزوماً با درک منصفانه مصرف کنندگان مطابقت ندارند.