در سال های اخیر اقتصاد اشتراکی در حالت های مختلف در سیستم حمل و نقل شهری برقرار شده است و ادعا می شود تعداد خودروها را کاهش می دهد و به کاهش آلودگی ترافیک کمک می کند. کرایه اتومبیل آزاد (FFCS) نوعی جدیدتر و انعطاف پذیر ترقی اتومبیل است که باعث رشد بازارهای اتومبیلرانی در سراسر جهان می شود. در حالی که ادبیات بسیار گسترده ای در زمینه اتومبیلرانی سنتی وجود دارد ، برای برآورد اثرات سرریز آن در سیستم حمل و نقل شهری ، باید تحقیقات بیشتری در مورد مشخصات سفر جدید FFCS انجام شود. از آنجا که سیستم های FFCS مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است ، روش های جدید مبتنی بر وب (به جای بررسی های سنتی) بهترین روش برای تجزیه و تحلیل آنها هستند.