این مطالعه به دنبال شناسایی ویژگیهای حسی جفت های مناسب غذایی و شراب و ارتباط آنها با تعادل ، علاقه به مصرف کننده ، پیچیدگی حسی و قیمت مورد انتظار است. یک پانل تجزیه و تحلیل توصیفی (۸ نفر) چهار شراب شیراز استرالیا را به همراه چهار نمونه غذایی پیچیده ارزیابی کرد و ۱۶ ترکیب شراب و مواد غذایی را به دست آورد. بر اساس پروفایل های حسی ، جفت های غذایی و شراب مجزا (۶ نفر) برای تست اولویت مصرف کننده انتخاب شدند که شامل یک زندگی واقعی ، وعده غذایی شبه سه با دو شراب است. به گفته مصرف کنندگان آمریکایی (تعداد = ۱۰۸) ، در مناسب ترین جفت شدن ، شدت طعم افزایش یافته و ویژگی های طعم شراب نسبت به اجزای جداگانه تغییر یافته است. جفت های مناسب همبستگی مثبت با دوست داشتن ، پیچیدگی حسی و قیمت مورد انتظار برای پرداخت ، و منفی با تعادل به عنوان یک غلبه شراب جزئی ترجیح داده شد. جفت شدن در افزایش میل و نفس پیچیدگی حسی نسبت به شراب فردی اما جزء مواد غذایی نبود. برای پاسخگویی به تنوع فردی ، مصرف کنندگان به دلخواه خود از جفت شدن تقسیم می شدند. درایورهای اصلی جفت های موفق در میان خوشه های مصرف کننده مشابه نتایج مصرف کننده متوسط ​​بودند ، با این حال ، جفت های ترجیحی با خوشه متفاوت هستند. یافته ها حاکی است ، کیفیت مواد غذایی و جفت گیری شراب بهتر است با ترکیبی از روش های مستقیم (تسلط / تعادل ، مناسب بودن جفت شدن) و روش های غیرمستقیم (پیچیدگی حسی ، دلخواه) به جای یک مقیاس واحد اندازه گیری شود و تقسیم مصرف کننده ممکن است بهتر باشد. برای متغیر بودن نتایج حساب کنید. نتیجه این مطالعه درک رابطه بین رفتار مصرف کننده و جفت های غذایی و شراب را تقویت کرده است.