نقشه برداری و الگوبرداری از مزایای غیر مادی مانند زیبایی منظره ، میراث فرهنگی ، اوقات فراغت و ابعاد ذهنی مرتبط با آن ، چالش های بیشماری را ایجاد می کند. بنابراین نیاز به جعل روشهای جدید روش شناختی برای ترجیح افراد در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری است. این کار یک روش مدل سازی فضایی صریح را برای ارزیابی و نقشه برداری از خدمات اکوسیستم فرهنگی (CES) در مناظر با یک حرف tourist توریستی ارائه می دهد. نتایج نشان می دهد که کاربران منظره (ساکنان محلی ، کارآفرینان و گردشگران) پوشش های زمینی از قبیل طغیان های صخره ای و جنگل آتلانتیک را ترجیح می دهند ، که با CES مانند زیبایی شناسی و تفریح ​​/ اکوتوریسم همراه است. نتایج ما همچنین نشان می دهد که آراوساریا و آتلانتیک جنگل به نقاط مهم CES با درجه بالایی از عملکردی مرتبط هستند. روشی که ما پیشنهاد می کنیم به احتمال زیاد در پیشبرد مدل سازی CES بر اساس ترجیحات کاربران منظره کمک می کند. از این روش می توان برای مدیریت بهتر و برنامه ریزی مکانی مکانهای توریستی استفاده کرد.