این مطالعه با هدف آشکار کردن میزان حضور انسان در عکسهای مسافرتی که در رسانه های اجتماعی توسط گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند به اشتراک گذاشته شده است. ما تعامل میزبان و مهمان را که در آن عکسها متمایز است کشف کردیم. برای این کار ، ما ۸۱۲ عکس تصادفی به اشتراک گذاشته شده توسط ۱۸۶ گردشگر در فیس بوک را بررسی کردیم. ما برای طبقه بندی و تعریف عکسها از تجزیه و تحلیل محتوای کمی و کیفی استفاده کردیم. فهمیدیم که مردم در شصت درصد از عکس های مشترک غایب هستند. بیشترین سهم از عکسها با حضور انسانها مربوط به عکسهایی است که فقط گردشگران و همراهان سفر آنها را نشان می دهد و در آن عکسهای پرتره بیشترین سهم را دارند. حدود یک سوم از عکسها با حضور انسان فقط شامل ساکنین هستند و رویکرد تسلط غربی و گزارشگری قابل توجه است. فقط در ده درصد از همه عکس ها می توان گردشگران و میزبان را در کنار یکدیگر مشاهده کرد و ما اینها را طبق سه سطح تعامل دسته بندی می کنیم.