در مواجهه با کانال های جمع آوری چندگانه برای محصولات استفاده شده ، مصرف کنندگان ممکن است خدمات راحتی آنلاین را که توسط سیستم عامل های شخص ثالث برای راحتی استفاده می شود ، انتخاب کنند و این باعث رقابت در کانال های دیگر می شود. برای کشف تأثیر رفتار مصرف کننده در زنجیره تامین جمع آوری دوگانه ، ما دو مدل زنجیره تأمین حلقه بسته با کانالهای جمع آوری دوگانه می سازیم: یکی که در آن محصولات مورد استفاده توسط خرده فروش و شخص ثالث جمع آوری می شود (مدل RT ) و دیگری که در آن محصولات مورد استفاده توسط سازنده و شخص ثالث (مدل MT) جمع آوری می شود. نتایج نشان می دهد که با افزایش اولویت مصرف کننده نسبت به کانال جمع آوری شخص ثالث در مدل RT ، تصمیمات بهینه سازنده حفظ می شود ، در حالی که قیمت جمع آوری بهینه خرده فروش و شخص ثالث کاهش می یابد. در مدل MT ، تصمیمات بهینه سازنده تحت تأثیر ترجیح مصرف کننده قرار نمی گیرد ، اما جمع آوری قیمت شخص ثالث کاهش می یابد. علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل عددی نشان می دهد که در هر دو مدل ، مقدار کل جمع آوری و سود کل کاهش می یابد. بر این اساس ، ما برای هماهنگی کانال های معکوس از قراردادهای تقسیم درآمد و قراردادهای تعرفه دو بخشی استفاده می کنیم. ما می یابیم که دومی می تواند هم RT و هم مدل MT را هماهنگ کند ، در حالی که مورد قبلی نمی تواند و علاوه بر این ، تأثیر اولویت مصرف کننده بر پارامترهای قرارداد مورد مطالعه قرار می گیرد.