بازاریابی دیجیتال پیشرو در ارائه ویژگیهای جدید برای دستیابی ، اطلاع رسانی ، مشارکت ، ارائه و فروش محصولات و خدمات به مشتریان است و انتظار می رود این روند همچنان در صدر انقلاب فناوری باشد. هدف از این مطالعه شناسایی آثار تأثیرگذار در تحقیقات ارتباطات بازاریابی دیجیتال (DMC) ، تعیین وضعیت فعلی تحقیق در مورد DMC ، و مشخص کردن میزان تأثیرگذاری آثار تأثیرگذار در آن است. این مطالعه کتابشناختی مقالاتی را که در یک دوره ۱۲ ساله در مجلات مرتبط با DMC منتشر شده است ، ارزیابی می کند. این تجزیه و تحلیل ۵۸۶۵ استناد از ۱۴۱ مقاله مرتبط با دیجیتال را در ژورنالهای هدفمند در انتشارات داده شده با استفاده از هر دو استناد و تحلیل استنادی بررسی می کند. پس از بررسی انضباطی گسترده در مورد کارهای مهم استناد شده DMC ، این مطالعه بینش و پیامدهای موضوعی را برای دانشگاهیان و دست اندرکاران ارائه می دهد که راه های امیدوار کننده ای برای ایجاد DMC مؤثر است.