این مقاله به بررسی کاربردهای حسابداری در مذاکرات مربوط به مدیریت کار در طی بازسازی صنعت خودرو در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در کانادا می پردازد. پس از یک سری مذاکرات که بین یک تولید کننده بزرگ اتومبیل آمریکای شمالی ، یک اتحادیه بزرگ خودروسازی کانادا و دولت کانادا اتفاق افتاده است ، ما مستند می کنیم که چگونه گروه های ذینفع مختلف برای ایجاد بحران در حال ظهور سازگار هستند و برای ترقی منافع خود حسابداری می کنند. با استفاده از تحقیقات در روابط صنعتی ، ما دو حالت اصلی حسابداری در مذاکرات مدیریت کار را تشریح می کنیم: (۱) پرورش ، جایی که حسابداری به صورت یکپارچه برای تأمین سودهای متقابل استفاده می شود. و (۲) وادار کردن ، در جایی که حسابداری بیشتر به منظور تضمین امتیازات از طرفهای دیگر انجام می شود. این مطالعه موردی ، چگونگی مجبور کردن حالت های حسابداری را به دلیل تشدید بحران ، شیوه های توجه بیشتر به هزینه کار در ساعت و درنهایت در نتیجه پذیرش کارگران از محدودیت دستمزد ، شیوه های انعطاف پذیر تر کار و تغییر در ساختار دستمزد ، برجسته می کند. نیروی کار. مقاله به درک نقش حسابداری در مذاکرات مربوط به مدیریت کار و چگونگی تأثیر این نقش در شکل گیری ساخت و ساز و ایجاد بحرانهای سازمانی کمک می کند.