مطالعات قبلی که پیوند ابتکارهای زیست محیطی شرکت ها با عملکرد مالی را در درجه اول بر روی تأثیرات اصلی متمرکز کرده و یافته های متناقض ایجاد کرده است ، ارائه نفهمی ناقص از این رابطه و عوامل احتمالی بالقوه. این مطالعه بررسی می کند که آیا قابلیت های بازاریابی و عملکردها اثرات مالی تعهدات زیست محیطی شرکت ها (CEC) را افزایش می دهد یا خیر. تجزیه و تحلیل یک نمونه از داده های بزرگ پانل نشان می دهد که CEC می تواند سودآوری نزدیک به مدت و ارزش آینده نگرانه را برای شرکتهایی که توانایی بازاریابی قوی دارند ، بهبود بخشد. در مقابل ، توانایی عملیات فقط تأثیر CEC را بر ارزش شرکت تعدیل می کند. علاوه بر این ، این مطالعه رابطه دو طرفه بین CEC و عملکرد شرکت را آشکار می کند و می یابد که منبع کمبود شرکت (سودآوری کوتاه مدت) و قابلیت بازاریابی به عنوان پیشین های CEC عمل می کند. این یافته ها پیامدهای بی نظیری را برای مدیران بازاریابی ، مدیران ارشد ، سرمایه گذاران و سیاست گذاران نشان می دهد.