این مطالعه بر ارزیابی کیفی تصمیمات بازاریابی توسط بازیگران مهم در بازار زیست توده جنگلی در اتحادیه اروپا ، به ویژه در اتریش ، فنلاند ، و اسلواکی تمرکز دارد. بر اساس یک طرح مورد مطالعه اکتشافی ، شرکتهای جنگلی ، پیمانکاران و نقشه های گرمایش از هر کشور به صورت هدفمند انتخاب شدند. این مطالعه با استفاده از تجزیه و تحلیل محتوای کیفی و نرم افزار MAXQDA ، نه مصاحبه حضوری با بازیگران نماینده شرکت های منتخب را تحلیل می کند. نتایج نشان می دهد که سیاست های ملی ، اتحادیه اروپا ، لجستیک یا فنی ، در درجه اول تصمیمات بازاریابی بازیگران را تعیین می کنند. اگرچه در چارچوب تصمیم گیری در زمینه بازاریابی تفاوت هایی وجود دارد ، اما آنها برای تولید کنندگان تراشه های جنگلی قابل توجه هستند. تصمیمات آنها عمدتاً در مرحله انتخاب و اجرای چارچوب متفاوت بود ، همراه با ارتقاء ، افراد ، فرایند و شواهد بدنی. در مقابل ، تصمیمات کارخانه های گرمایشی فقط در چارچوب تصمیم گیری در بازاریابی کمی متفاوت است. برخی از واریته های مشخصات تراشه های جنگلی ، دامنه قیمت و طول قرارداد در مرحله اجرا وجود دارد. در نتیجه ، تصمیمات بازاریابی از کارخانه های گرمایشی به طور قابل توجهی در چارچوب تصمیم گیری در بازاریابی شرکتهای جنگلی و پیمانکاران تأثیر می گذارد ، تأثیر تعامل بین مفاهیم ۷C و ۷P ، و تقاضای مشتق شده تراشه های جنگلی را تأیید می کند.