تفکر طراحی – به عنوان یک رویکرد حل مسئله – در مقاطع مختلف آموزش غیر رسمی و رسمی در رشته های مختلف در سطح جهان (در هر دو دانشگاه و صنعت) تدریس شده است ، اما تحقیقات کمی در این زمینه معطوف شده است که چه سطح متخصصان طراحی طراحی برای آموزش دانشجویان غیر طراحی نیاز دارند. . در این مقاله ، دو مطالعه موردی از تجربه یادگیری همهجانبه غیر رسمی از استرالیا و هلند برای بررسی نقش تسهیلگر در آموزش تفکر طراحی به غیر طراحان بررسی شده است. بنابراین ، هدف این مقاله بررسی سطح تخصص طراحی تسهیلگر و همچنین پیچیدگی مسئله مورد بحث و چگونگی تأثیرگذاری اینها بر ارزش تجربه یادگیری تفکر طراحی برای مخاطبان غیر طراحی است. پانزده (۱۵) پروژه گروه دانشجویی در بین دو مطالعه موردی بین المللی i) بریزبن ، استرالیا (مورن ، رایت و وریگلی ، ۲۰۱۳) و ب) اوترخت ، هلند (Dijksterhuis ، ۲۰۱۶) با برخی از انواع تجربیات یادگیری مشاهده شد. به عنوان برخی از شباهت های قابل توجه. نتایج نشان می دهد علاوه بر سطح مهارت طراحی ، پیچیدگی مسئله بر تسهیل کارگاه های تفکر طراحی غیررسمی نیز تأثیر دارد.