در حال حاضر ، آموزش پزشکی تحصیلات تکمیلی مبتنی بر یک است
برنامه درسی مبتنی بر زمان که در آن آموزش رخ می دهد
قرار گرفتن در معرض مفاهیم خاص در یک بازه زمانی مشخص ۱
تلاش برای بهبود آموزش اقامت در سراسر کانادا
برنامه های ویژه ، کالج سلطنتی پزشکان و
جراحان کانادا با طراحی از صلاحیت استفاده کردند
چارچوب مبتنی بر آموزش پزشکی مبتنی بر شایستگی
(CBME) model.2.3 در این چارچوب ، ساکنان هستند
در مورد توانایی آنها در انجام مهارت های از پیش تعیین شده ارزیابی شده است
بازخورد و ارزیابی به موقع و مؤثر را تنظیم می کند ،
در درجه اول از طریق مشاهده مستقیم ۲،۴،۵ زبان آموزان پیشرفت می کنند
از طریق آموزش با نشان دادن دستاورد اینها
مهارت و دانش به جای گذر زمان
آموزش.
استدلال علیه اجرای CBME شامل موارد زیر است
مفهوم تقلیل گرایی ، که از هنر منزوی می شود
دارو. عوامل مخرب CBME بحث و یادگیری و ارزیابی را مطرح می کنند
فرآیندهای داخل CBME به یک لیست چک کاهش می یابد
رویکرد ۶/۷ هالمبو و همکاران نشان می دهند که این یک بی اساس است
ترس و پزشکی مبتنی بر شایستگی بیشتر را در بر می گیرد
رویکرد کل نگر به آموزش پزشکی .۷ آنها استدلال می کنند که
تفکیک مفاهیم در درایو قطعات
یادگیری معنادار با تسهیل بازخورد مفیدتر ،
چیزی که در یک آموزش مبتنی بر زمان وجود ندارد
مدل. شواهد حاکی از بازخورد سنتی است
چارچوب ها ، ارزیابان غالباً کارآموزانی را ترجیح می دهند
از آموزش های اضافی بهره مند شوید و نمرات بالاتری را کسب کنید
ارزیابی از آنچه سزاوار است. ۸ دلیل عدم گزارش
عملکرد ضعیف شامل مستندات ناکافی از
عملکرد قبلی ، عدم مشاهده مستقیم کارآموزان ، به عنوان
و همچنین ترس از مجازات از طریق ارزیابی نامناسب هیئت علمی.
۸،۹ این نادیده گرفتن رویکرد یادگیری توسعه است
پشتیبانی شده توسط CBME.