ردپای کربن (CF) اندازه گیری میزان گازهای گلخانه ای (GHG) ساطع شده از هر سازمان یا فعالیت است. گزارش میزان CF از نظر CO2e از محوطه آموزشی ممکن است اولین گام در جهت تمرینهای پایدار در نظر گرفته شود. مطالعه حاضر از رویکرد پایین به بالا استفاده می کند که CF به دلیل مصرف منابع از هر بخش دانشگاهی به طور جداگانه ارزیابی می شود و با افزودن کمک های ادارات جداگانه ، خالص حاصل می شود. این روش از جلوگیری از همپوشانی بالقوه در محاسبه مزیت دارد. از این رو این رویکرد برای محاسبه ردپای کربن می تواند به ارزیابی دقیق CF آنها منجر شود. به منظور توجیه فرضیه فوق ، ارزیابی CF در کالج Sir Parashurambhau ، Shikshana Prasarak Mandali ، پونه به مدت سه سال متوالی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ انجام شد. انتشار CO2e 0.06 0. 0.81. چگالی انتشار تعیین شده از مقدار میانگین ، ۰٫۰۲۹۱ CO 0.0291 tCO2e m-2 از محوطه دانشگاه بود. مشاهده شد که منابع انتشار طبقه‌بندی شده به عنوان دامنه-۱ ، دامنه-۲ و دامنه -۳ به ترتیب ۲۸٪ ، ۴۸٪ و ۲۵٪ در انتشار کل نقش دارند. از بین تمام منابع انتشار شناسایی شده ، جدا از سهم انسان از طریق تنفس ، برق (۳۵٪) ، ضایعات زیست تخریب پذیر و غیر تجزیه پذیر ، کاغذ ثابت ، ۷٪ ، استفاده از مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها (۵٪) ، کاغذ برای اهداف رسمی ( ۱۲٪) ، LPG (3٪) و حمل و نقل (۲۷٪) همکاران اصلی بودند. از آنجا که این کالج چند دانشکده است ، دانشکده های علوم تقریبا ۶۲٪ ، تجارت ۹٪ و هنرها ۱۱٪ از کل انتشار را به خود اختصاص می دهند.