مقدمه
استفاده از سیگارهای الکترونیکی طعم دهنده (ECIG) و بازاریابی اینترنتی در ایالات متحده افزایش یافته است.
مواد و روش ها
چهار خرده فروش مایعات ECIG از چهار منطقه جغرافیایی ایالات متحده (۱۶ نفر) به طور تصادفی انتخاب شدند. مایعات معطر ، سیب و تنباکو در آوریل سال ۲۰۱۶ خریداری شد (تعداد = ۱۴۴ ، ۴۸ طعم منحصر به فرد). کارکنان توصیف کننده متن و تصویر نمایش داده شده در بطری های مایع و وب سایت های خرده فروشی و محتوای رمزگذاری شده برای حضور با طعم خاص ، طعم / بو ، شیمیایی (به عنوان مثال ، لمسی) ، آمریکا / میهن پرست و کیفیت محصولات / محتوای خطر تغییر یافته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. پیگیری وب سایت های خرده فروشی در مارس ۲۰۱۸ انجام شد.
نتایج
تقریباً تمام مایعات ECIG (97.9٪) شامل توضیحی بودند که باعث افزایش طعم و مزه می شود. بیشتر توضیحات شامل تصاویر چیزی غیر از یک بطری مایع ECIG (به عنوان مثال ، ۶۲٪ از تصاویر مایع ECIG توتون شامل برگهای توتون خشک ، ۴۳٪ از تصاویر مایع متیول ECIG شامل برگ نعنا یا یخ ، ۶۲٪ از تصاویر مایع ECIG سیب شامل یک سیب است. ) تصاویر اغلب احساسات محصول را افزایش می دهند (به عنوان مثال ، خنک ، یخ) ، طعم های شیرین محصولات دیگر (به عنوان مثال ، شکلات ، پای سیب) یا سایر جذابیت ها (مانند آمریکا). توصیفات / تصاویر منتخب و سیب / تصاویر به احتمال زیاد از توضیحات / تصاویر توتون و تنباکو برای ترویج درخواست های مربوط به شیمی درمانی (به عنوان مثال ، خنک ، گرم ، مرطوب و مرطوب ؛ P <0.05) بود. بیشتر طعم دهنده ها هنوز در سال 2018 موجود بودند و همان توضیحات مربوط به طعم های سال 2016 را نیز شامل می شدند.
نتیجه گیری
بازاریابی مایع با طعم ECIG غالباً شامل توصیف متن و تصاویری است که برای احساسات مصرف کننده جذاب است. مطالعات لازم است تا بررسی شود که چگونه دسترسی به تبلیغات اینترنتی نقطه فروش بر نگرش ، ادراک و خرید محصولات ECIG بویژه در میان جمعیت در معرض خطر مانند جوانان تأثیر می گذارد.