در سالهای اخیر ، سرمایه گذاران با مسئولیت اجتماعی وزن بیشتری را برای سرمایه گذاران فردی و نهادی بدست آورده اند. بخشی از پس اندازان و سرمایه گذاران که نگران کارهایی هستند که با پولشان انجام می شود رو به رشد است. به همین دلیل ، مؤسسات مالی باید درک بیشتری از خصوصیات و رفتارهای این افراد داشته باشند. اکثر مطالعات نشان می دهد که عوامل اجتماعی و جمعیت شناختی تفاوت اساسی بین سرمایه گذاران با مسئولیت اجتماعی و پس اندازان و افراد متعارف نیست. در عوض ، تفاوت در متغیرهای نگرشی نهفته است. با این حال ، ما از مطالعات اندکی تا به امروز آگاهی داریم که این متغیرها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.
در نتیجه ، هدف این مقاله تجزیه و تحلیل متغیرهای توضیحی در مورد قصد سرمایه گذاری به روشی با مسئولیت اجتماعی است. یک مدل رابطه ارائه شده است که براساس آن ، قصد سرمایه گذاری به روشی با مسئولیت اجتماعی توسط سه متغیر قابل توصیف است: مصرف مسئولیت اجتماعی فرد ، درک آنها از سود شخصی و درک آنها از اثربخشی عمل. تجزیه و تحلیل روابط با استفاده از تکنیک مربعات جزئی حداقل انجام شد. این نظرسنجی شامل ۴۱۵ مشتری موسسات مالی انجام شده است.
طبق نتایج بدست آمده ، قصد سرمایه گذاری به روشی با مسئولیت اجتماعی توسط سه متغیر در نظر گرفته شده توضیح داده شده است. عادات مصرف اجتماعی مسئول سرمایه گذار و درک میزان اثربخشی منتسب به سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی ، تأثیر مستقیم و مثبتی بر قصد دارد. در حالی که درک منافع شخصی فقط از طریق درک کارآیی عمل تأثیر غیرمستقیم بر قصد دارد.
این نتایج به مؤسسات سرمایه گذاری مالی و جمعی اجازه می دهد نحوه طراحی استراتژی های بازاریابی خود را بفهمند.