طراحان و سازندگان قایق بادبانی به طور مداوم به دنبال راه حل های جدید برای کاهش هزینه های ساخت و ساز و بهبود کیفیت و نوآوری کشتی های خود هستند. در مورد ماوراء بنفش بیش از ۳۰ متر طول ، اجراهای دیگر هدف اصلی نیستند و تلاش دفاتر فنی بیشتر در مورد سایر جنبه های مربوط به تأثیر زیبایی شناسی پروژه و راحتی در هیئت مدیره مورد بررسی قرار می گیرد. از این منظر ، ارتعاشات و نویز بیانگر مسئله ای دشوار برای مقابله با طراحان است ، چه در مرحله اولیه پروژه ، هنگامی که لازم است اطلاعات اولیه در مورد پاسخ سازه هنوز تعریف نشده باشد و هم در هنگام ساخت ، در صورت بروز برخی از رفتارهای مهم در هر بخشی از ساختار. در این مقاله ، رفتار پویا یک قایق بادبانی موتور ۴۰ متر بررسی شده است. طیف سرعت ارتعاش به دست آمده توسط مدل عددی قایق بادبانی با مقدار محدودیت سطح تحمیل شده توسط ISO6954: 1984 مقایسه می شود. راه حلهای مختلف ساختاری برای بهبود سطح راحتی در همان منطقه مطابق با قانون بررسی شده است.