سوار شدن مسافر یک فعالیت مهم گردش مالی پرواز است. کاهش زمان شبانه روزی به ترتیب می تواند به دلایل اقتصادی ، عملیاتی و رضایت مشتری از شرکتهای هواپیمایی ، فرودگاه ها و مسافران بهره مند شود. این مطالعه تداخل صندلی و تداخل راهرو را برای کمک به تجزیه و تحلیل شبانه روزی هواپیما طبقه بندی می کند. یک آزمایش شبانه روزی در یک کابین نمونه اولیه با چهل و هشت صندلی برای ارزیابی شش استراتژی شبانه روزی و بررسی تأثیر موسیقی در شبانه روزی و زمان درک مسافران انجام شد. نتایج تجربی تأیید می کند که هرم ذخیره و استراتژی های خارج از داخل دارای بازده خوبی است. علاوه بر این ، استراتژی برگشت به جلو که توسط چندین خط هوایی استفاده می شود ناکارآمد است. و موسیقی به طور قابل توجهی بر زمان درک شده تأثیر می گذارد و زمان شبانه روزی را تا حدی کاهش می دهد. نتایج این مطالعه می تواند مرجع خطوط هوایی برای انتخاب استراتژی های شبانه روزی و بهبود تجربه مسافر فراهم کند.