مطالعات در مورد واقعیت افزوده (AR) تا حد زیادی در مورد طراحی برنامه ها و رفتارهای پذیرش سیستم AR بحث می کنند. تلاش برای درک تجربیات کاربران با AR کمیاب است ، به خصوص در زمینه گردشگری. در این مقاله با شناسایی تجربیات مسافران با برنامه های AR هنگام به دست آوردن اطلاعات سفر ، به این شکاف کمک می کنیم. به طور خاص ، این مطالعه از مفهوم جستجوی احساس به بخش های مختلف برای درک بهتر تجربیات AR استفاده کرده است. پرسشنامه آنلاین توسط نمونه ای از ۱۰۴۲ شرکت کننده در مطالعه که همگی از یک برنامه AR در این مطالعه استفاده می کردند ، طراحی و تکمیل شد. نتایج نشان می دهد کاربرد احساسات به دنبال توضیح تجربیات ناهمگن AR است. از چهار عنصر احساس جو به جستجوی تجربه و حساسیت به بی حوصلگی به عنوان عناصر اصلی برای طبقه بندی گروه های مسافرتی در چارچوب برنامه های AR مشخص شد. پیامدهای مدیریتی برای بازاریابان گردشگری پیشنهاد می شود.