ما در مورد تأثیر پیوندهای سیاسی و وابستگی گروه تجاری به داراییهای شرکتهای ذکر شده در دو بورس اوراق بهادار اصلی چین بررسی کردیم. ما تجزیه و تحلیل رگرسیون داده های پانلی را در یک مجموعه داده شامل ۱۰٫۸۳۲ مشاهده برای این شرکت ها از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ انجام دادیم. ما پی بردیم که ارتباطات سیاسی با دارایی های نقدی ارتباط مثبت دارد ، در حالی که وابستگی گروه تجاری به طور منفی همبستگی دارد. بنگاههای اقتصادی با هم پیوندهای سیاسی و هم گروههای تجاری دارای پول بیشتری هستند. این یافته ها با اصول نظریه نمایندگی و انگیزه های سوداگرانه مدیران شرکت سازگار است.