چرا مصرف کنندگان طرفدار محیط زیست همیشه خرید طرفدار محیط زیست نمی کنند؟ تحقیقات کمی در مورد نقش موقعیت های خرید وجود دارد (بلک ، ۱۹۷۵). این مطالعه تجزیه و تحلیل می کند که آیا وضعیت خرید توضیح می دهد که چرا اهداف مشتری همیشه با رفتار خرید طرفدار محیط زیست خود مطابقت ندارد. مدل کارینگتون ، نویل ، و ویتول (۲۰۱۰) که پیشنهاد می کند زمینه موقعیتی نقش اساسی در تغییر مسیر اهداف خوب هنگام انتقال آنها به رفتار واقعی بازی کند ، نیز به کار گرفته می شود. این مطالعه تجربی ، با استفاده از مصرف کنندگان استرالیایی (۷۷۲ = n) ، تأثیر موقعیتهای خرید بر نابرابری بین اهداف و رفتار خرید. نتایج نشان می دهد که وضعیت خرید رابطه قصد و رفتار را تعدیل می کند و زمان ، قیمت ، تمایل به رانندگی مسافت های طولانی ، در دسترس بودن و سهولت خرید بر این رابطه تأثیر می گذارد. این یافته ها پیامدهای نظری برای درک عوامل مؤثر بر رفتار خرید مصرف کنندگان و پیامدهای عملی برای چگونگی تحقق رفتار مصرف کننده طرفدار محیط زیست دارد.