هدف از این تحقیق مشخص کردن نقشی است که خصوصیات اقتصادی و اقتصادی مصرف کنندگان – خانوارها نه تنها در مورد عرضه بلکه در مورد قیمت آنها که مایل به پرداختن برای دسته های مختلف روغن زیتون هستند نیز در انتخاب خود فعالیت می کنند. با توجه به WTP برای برچسب های مختلف روغن زیتون ، مصرف کنندگان مایل به پرداخت حق بیمه فقط برای روغن های زیتون هستند که توسط شرکت های خصوصی یا تعاونی ها فرآوری می شوند و در صورت تصمیم گیری برای تغییر روغن زیتونی که معمولاً خریداری می کنند ، دومی ۳۴٪ از آنها را دریافت می کنند. مهمترین مشخصات مصرف کننده ، جوان تحصیل کرده است.