هدف
رابطه پرستار تازه فارغ التحصیل (NGN) ارتباط موفقیت آمیز در آموزش و یادگیری بالینی و انتقال پرستاران جدید است. با این حال ، اختلافات بین فردی بین آنها متداول است. کمی می دانیم که آیا عصبانیت آنها در میزان رضایت شغلی و فرسودگی شغلی آنها نقش دارد. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر عصبانیت هر پرستار بر رضایت شغلی و فرسودگی شغلی در گروههای گیرنده- NGN انجام شد.

مواد و روش ها
از طرح پیمایشی و از نوع همبستگی استفاده شده است. این مطالعه شامل ۱۲۱ بیمار پرستار تازه وارد فارغ التحصیل در دو بیمارستان در کره جنوبی است. پرستاران با استفاده از پرسشنامه مشخصات دموگرافیک ، پرسشنامه ابراز خشم دولت-ویژگی کره ، معیار رضایت شغلی و پرسشنامه فرسودگی کپنهاگ ، تکمیل شدند. در این مطالعه الگوی وابستگی متقابل بازیگر-شریک برای رسیدگی به داده های دایمیک تصویب شده است.

نتایج
پرستاران پیشگویی نسبت به پرستاران جدید فرکانس بالاتری از احساس عصبانیت را گزارش کردند و به نظر می رسد که دارای سطوح بالاتر عصبانیت ، عصبانیت و فرسودگی هستند. خشم ویژگی پیشگوییان و NGN ها با فرسودگی پیشگوییان همراه بود. سرکوب عصبانیت با رضایت شغلی و فرسودگی شغلی پرستاران ارتباط نزدیکی داشت. پیشگویی هایی که سطح بالاتری از کنترل عصبانیت داشتند رضایت شغلی بالاتری داشتند و NGN با سطح کنترل عصبانیت بالاتری فرسودگی کمتری داشتند.

نتیجه
نتایج نشان می دهد که پرستاران و پرستاران جدید عصبانیت قابل توجهی را تجربه می کنند ، که به طور نزدیکی با رضایت شغلی و فرسودگی شغلی آنها در طول دوره حضور در ارتباط است. برای حفظ پرستاران با ارزش ، باید برنامه های آموزش مدیریت خشم جهت آموزش هر دو پیشگویی و پرستاران جدید در مورد ابراز خشم مناسب در محیط کار تدوین شود.