تحقیقات گذشته در بازاریابی نشان داده است که سهولت فراشناختی بر ارزیابی محصول تأثیر می گذارد ، اما در مورد اینکه آیا این امر بر اقناع پذیری متون سفر نیز تأثیر می گذارد ، کم است. از طریق سه آزمایش ، نویسندگان سهولت فراشناختی ناشی از قلم (سبک italic یا غیر ایتالیایی ، نوع و رنگ خاکستری یا سیاه) را بر درک مردم از یک تور تأثیر می گذارند ، در حالی که انگیزه گردشگری جهت اثر را تعیین می کند. نتایج حاکی از آن است که وقتی یک تور پیشنهادی آرامش / استراحت را ارائه می دهد ، قلم خواندن آسان (در مقابل خواندن دشوار) اولویت تور را افزایش می دهد (یعنی تمایل به پرداخت) اما وقتی تور یک ماجراجویی / هیجان را ارائه می دهد ، قلم خواندن دشوار (در مقابل خواندن آسان) اولویت را برای آن افزایش می دهد. اندازه نمونه ها از ۱۳۸ تا ۲۰۵ پاسخ دهنده دانش آموز / بزرگسال چینی بود.