رسانه های اجتماعی غالباً در شرکت ها برای اهداف مرتبط با کار و غیر کار (اجتماعی) مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از تئوری تعهد سازمانی ، ما یک مدل تحقیقاتی را برای بررسی چگونگی تأثیر اهداف مختلف استفاده از رسانه های اجتماعی بر رضایت شغلی کارکنان و قصد گردش مالی در متن چینی تأسیس کرده ایم. نظرسنجی آنلاین و آفلاین در چین انجام شد و ۲۹۸ پاسخ معتبر برای آنالیز ایجاد کرد. نتایج حاکی از آن است که موارد زیر: (۱) استفاده از رسانه های اجتماعی مرتبط با کار و اجتماعی با تأثیر مثبت بر تعهد سازمانی کارکنان از طریق تعامل سازمانی آنها. (۲) استفاده از رسانه های اجتماعی رضایت شغلی را بهبود می بخشد و قصد گردش کارکنان را از طریق بهبود تعامل و تعهد سازمانی آنها کاهش می دهد. و (۳) در فرآیند استفاده از رسانه های اجتماعی که بر رضایت شغلی کارکنان و قصد گردش مالی کارکنان تأثیر می گذارد ، کارکنان جنس های مختلف تفاوت های معناداری را نشان می دهند.