محققان هنگام دنبال کردن مزیت رقابتی و رشد در بازارهای خارجی به طور فزاینده بر اهمیت سرمایه گذاری در یک استراتژی گسترده نوآوری تأکید می کنند. با این حال ، اکثر مطالعات موجود عمدتا به اقتصادهای توسعه یافته با سهم بالایی از شرکتهای نوآورانه متمرکز می شوند. آنچه تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفته است ، تأثیر ناهمگن انواع نوآوری در عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط ​​، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. ما این شکاف تحقیق را با استفاده از داده های سطح بنگاه از کشور با درآمد متوسط ​​نیجریه پر می کنیم. ما به صورت تجربی در مورد تأثیرات فردی و مشترک نوآوریهای فناوری و غیرتکنولوژیکی بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط ​​تحقیق می کنیم. اول ، ما می دانیم که نوآوری محصول تأثیر منفی دارد ، در حالی که نوآوری فرایند منجر به افزایش عملکرد صادرات می شود. ما همچنین می دانیم که نوآوری بازاریابی تأثیر مثبتی بر عملکرد صادرات دارد. علاوه بر این ، اثرات مشترک محصول ، فرآیند و نوآوری های بازاریابی قابل توجه است ، البته با تأثیرات ناهمگن بر عملکرد صادرات. علاوه بر این ، درمی یابیم که رابطه عملکرد نوآوری و صادرات تحت تأثیر همکاری های نوآوری خارجی است. این یافته ها دلالت بر طراحی کارآمد ابزارهای سیاستگذاری عمومی با هدف ارتقاء نوآوری شرکت در کشورهای در حال توسعه دارد.