نقش ارزش نام تجاری در رقابت برندهای تجاری رانندگی اخیراً مورد توجه دانشمندان بازاریابی مانند Winzar ، Baumann و Chu (2018) قرار گرفته است. از منظر بازاریابی و جهت گیری استراتژیک ، چارچوبی را پیشنهاد می کنیم و آزمایش می کنیم که تأثیر این متغیرها را بر رقابت برند نشان می دهد. توسعه چارچوب با تلفیق تحقیقات موجود از جریان های بازاریابی و مدیریت به دست آمد. نمونه ای از ۳۷۴ خرده فروش که به عنوان مشتریان مشاغل آن با این برند کار می کردند پرسشنامه نظرسنجی را تکمیل کردند. از مدل معادلات ساختاری (SEM) برای آزمایش مدل پیشنهادی استفاده شد. ما دریافتیم که ارزش نام تجاری ، ایجاد شده برای مشتریان تجاری ، به طور غیرمستقیم رقابت با برند را از طریق جهت گیری بازاریابی افزایش می دهد ، البته نه مستقیم. علاوه بر این ، تمایز نام تجاری به طور مستقیم و مثبت علاوه بر ایجاد ارزش برند ، بر رقابت تجاری نیز تأثیر می گذارد. مطالعه ما یکی از اولین تلاشها برای کشف توانایی ارزش برند برای گرد هم آوردن جهت گیری بازار و جهت گیری استراتژیک برای رقابت با برند و همچنین گسترش حاشیه دانش فعلی در مورد متغیرهایی است که باعث ایجاد رقابت در یک برند می شود.