این مطالعه به بررسی روابط بین ادغام کانال و اهداف حمایت آنلاین و آفلاین مصرف کنندگان می پردازد. چارچوب نظری ، توانمندسازی درک شده ، مجموعه ای درک شده و مزایای درک شده را به عنوان متغیرهای واسطه گر در رابطه ادغام کانال- قصد قصد سازی ، با نمایشگر مصرف کننده و رفتارهای سایشی به عنوان متغیر تعدیل کننده پیشنهاد می کند. داده ها با استفاده از دو مطالعه جمع آوری شد. به ترتیب ، برای جستجو و برای محصولات با تجربه. مدل مفهومی پیشنهادی با استفاده از مدل معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج هر دو مطالعه تأیید می کند که ادغام کانال به طور قابل توجهی بر ترجیحات کانال مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. نقش واسطه ای توانمندسازی ، مجموعه و مزایا برای کلیه روابط به جز تأثیر واسطه ای توانمندسازی در رابطه بین ادغام کانال و قصد حمایت آفلاین تأیید شد. علاوه بر این ، نمایش نمایشگاه و webreooming تأثیر مثبت ادغام کانال در اهداف حمایت آنلاین و آفلاین را تعدیل کرد. این مطالعه با ارائه پیامدهای مفیدی برای دانشگاهیان و دست اندرکاران به ادبیات خرده فروشی چند کانال کمک می کند.