یارانه های هواپیمایی برای ساکنان در مناطق گردشگری از راه دور می تواند بر صنعت گردشگری محلی تأثیر منفی بگذارد. در این مقاله ، اثرات یارانه های هواپیمایی را در بخش گردشگری یک منطقه دور افتاده با یک مدل نظری از حمل و نقل هوایی و معاملات خدمات گردشگری با یک منطقه گردشگری از راه دور ، بقیه کشور و سایر نقاط جهان بررسی می کنیم. ما نشان می دهیم که استراتژی های گسترده بسته بندی بنگاه ها در بازارهای گردشگری ، یعنی فروش بسته های گردشگری متشکل از حمل و نقل هوایی و خدمات گردشگری با یک قیمت واحد ، به عنوان تبعیض قیمت پنهان عمل می کند ، زیرا بسته ها ارزان تر از خرید خدمات به طور جداگانه هستند. بنابراین ، در صورت وجود کرایه های هوایی بالاتر به دلیل یارانه ، گردشگرانی که حق دریافت یارانه را ندارند ، انگیزه دارند تا به یک جایگزین ارزان تر یعنی بسته های گردشگری متوسل شوند. در نتیجه ، یک استراتژی بسته بندی می تواند از تأثیرات منفی یارانه بر بخش گردشگری یک منطقه کمتر یا حتی جلوگیری کند.